torsdag 21 juni 2012

Mer om LUF (långt)

Den 22 september 2009 skulle jag hålla min manifestation för internationella mansdagen. Det var inte så jävla ambitiöst, det var jag och Rasmus som stod och delade flygblad på torget. Vi hade en namninsamling också, för en könsneutral behandling av våld i nära relationer.

Det var som sagt inte så jävla "mycket", men jag hade lagt ner nära två veckor på all research, jag ville ha varenda mening uppbackad av trovärdiga källor, jag hade t.o.m hoppat av min kurs för att orka med. Jag hade fått oväntat stöd från både folkpartister och andra medlemmar i förbundet, allt verkade gå enligt planen.

Den dåvarande distriktsordföranden, Hanna Håkansson (Som både kan och bör ta skit för det här) hade dock fått tuppjuck över ett av mina utskick. Som en av sex källor hade jag angett Magnus Falkman, som skrivit en högst trovärdig artikel om hedersvåld. Med lite tur och skicklighet kunde du också gräva fram Magnus andra åsikter, som att kvinnojourerna är roten till all ondska eller...något i den stilen.

Hanna Håkansson drog på detta underlag (en länk till en länk på en av sex källor till ett flygblad hon inte ens sett, än mindre frågat om), slutsatsen att min manifestation var ett kvinnohatande, antifeministisk styggelse.

Jag blev således uppringd kvällen den 21 september av Adam Cwejman (som också både kan och bör ta skit för det här), som förklarade för mig att min manifestation för hedersvåld mot killar, killars psykiska ohälsa samt lägre betyg var just en kvinnohatande, antifeministisk styggelse, och något som svenska folket inte var redo för. Jag blev utskälld för att jag, som meslig jävla klubbordförande trodde jag var någonting, och det var minsann han som hade tolkningsföreträde av LUFs handlingsprogram. Det spelade ingen roll att något sådant inte stod inskrivet i stadgarna, det var en del av "praxis", och det gällde ändå. 

Tyvärr gick jag med på att hålla min manifestation under eget flagg. Jag ångrar det fortfarande. Fick 20 namnunderskrifter och en intervju med kristianstadbladet för övrigt. Skrev en jävligt genomarbetad kommentar till både medlemmar, distrikts. och förbundsstyrelse här.

Jag fick äta upp det här under hela verksamhetsåret. Både Hanna och Jessica erkände rätt ut, att de hade snackat skit om mig, och att det nu inte var någon som stödde mig längre. Jag blev fullkomligt utmobbad av distriktet hela terminen. Försökte dra upp mina problem med folkpartiet. En äldre tant drog mig då åt sidan och bad mig dra åt helvete:

"Folkpartiet här i Lund är lyckligt ovetande om Liberala Ungdomsförbundet och deras förehavanden. Det ska du vara jävligt tacksam för."

Fortsättning följer.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar