lördag 20 juli 2013

Limbo

Kan inte förstå vad jag gör här egentligen. Är inte här för att jag vill vara det, är här för att jag inte vågat göra vad jag måste. Inte varit så ärlig som jag behöver, inte varit så ärlig som jag vill.

Jag är i Limbo just nu. Och jag lever inte, jag bara existerar. Mellan jobb, mellan studier, mellan falskhet och sanning. Jag väljer bort det osäkra, det som kan ge någonting, få mig att växa om jag bara ger det chansen. För det är farligt, får mig att undra vem jag är. Får mig att inte känna igen mig själv. Jag väljer bort det, till förmån för jämvikt. För säkerhet. För Kontroll.

Jag har försökt tvinga mig själv att bara chansa, att kasta mig ut. Är inte tillräckligt stark för det. Hoppas kunna göra det snart. Någon gång. I framtiden. När jag bara har tillräcklig säkerhet. När jag bara har tillräcklig grund att stå på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar