fredag 22 mars 2013

random thoughts

Har skrivit om många artiklart från SvD på sistone....jag tycker väl det är en av de enda tidningarna värda att läsa helt enkelt, sedan förstår jag det kanske blir tråkigt i längden. Vill som sagt gärna skriva mer personliga saker, saker jag verkligen brinner för och bryr mig om. Fast i brist på detbrukar jag ta en eller två recensioner. Man håller i vilket vall skrivandet igång tänker jag -

Varit lite kaotiskt på sistone. För att aktivera mig själv har jag ställt upp som ordförande för en studentorganisation. I like the sound of that....Ordförande.

It's about time ^^

Och det skulle vara rätt nice om jag inte kanske blir tvungen att sticka till Skottland helt plötsligt. IBM söker alltså underbetald svensk kundtjänst där. Är inget jag egentligen känner för, men är verkligen tragiskt dålig på att säga nej till folk. Det gäller i synnerhet trevliga, kvinnliga, blyga sådana med stora ögon och skotsk brytning, det låter lite som engelska motsvarigheten till norska typ  Fast det känns ändå som om jag borde göra det. Säga nej alltså. Bestämt mig för att ge fan i svenska arbetsmarknaden nu ett tag och typ hoppa in på psykolog eller läkare. Då blir ett sådant jobb mest problem...med allt strul med lägenheter och sådant.

Jag har väldigt bra förutsättningar att komma in någonstans också, men vill skriva högskoleprovet en gång till just to be safe. Skrev en helt överseriös utvärdering förra gången, fullspäckad med saker att kunde göra bättre. Chief among them att gå upp i tid upp till en vecka innan och fixa till dygnsrytmen. Går vanligtvis inte upp  klockan sju på morgonen och nöter algebra.

Let's see, var det något mer?

Jo, fått erbjudarnde från pennfäktarna.se att skriva andras uppsatser och få betalt för det. Är typ väldigt mycket mot mina principer....att hjälpa rika snorungar få betyg dom inte förtjänat that is. Men man får pengar, och man får skriva också. Får dessutom regga eget företag, det kan väl vara en erfarenhet...misstänker att typ huvudföretaget vill ha deniability....

Men that's it I guesss, 'til next time!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar