torsdag 9 augusti 2012

Catch 22?

Jag tänker här lista de allra störigaste situationerna jag kan komma på....eller som jag iaf varit med om under den senaste tiden.

Ditt internet har slutat fungera. Windows försöker ansluta till hjälpavsnittet......PÅ INTERNET!!!

Pengarna på ditt kontantkort har tagit slut. Du ansluter genast till internetbanken för att fylla på men....vänta nu. Ansluta? Internetbank? Kostar inte det pengar?

Jag sitter på Gotlandsfärjan, ska beställa in ett rejalt jävla skrovmål. Kommer på jag först måste fixa pengar till kortkontot. Ansluter till mobilbanken och....jag kommer inte fram. För att göra det krävs ett internetkort. Ett kort jag måste betala 300 kr i terminalen (och därmed först fixa ännu mer pengar) för att ha råd till.

Ett civiliserat samhälle skulle redan byggt bort de här problemen, seriöst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar