lördag 19 oktober 2013

Rutten Vecka

Failat fyra jobbintervjuer, och har nyss blivit uppringd ang. telefonförsäljarjobbet, som jag hoppades vid Gud jag hade haft vett att inte söka till. Juristprogrammet är "inte" det trygga fallback option jag trodde det var. Kan visst tillgodoräkna mig kurser men...inte tillnärmelsevis lika mycket som jag trodde. Terminen jag läser nu t.ex är näsan garanterat värdelös.

Jag jag missat fjorton samtal från Studenthemmet Tempus igår. De ville ge mig ett rum för 2600 (nuvarande ställe är 4500), som låg centralt och var dubbelt så stort. Jag var inte tankspridd eller så. Bara det att mottagningen i denna gudsförgätna lägenhet är samma som den var i Führerbunkern. 1945.

Ljuspunkter:

-Typ ändå fått jobb som läxhjälpare. Kanske kan lära mig någonting

-Betalar i varje fall inte dubbla hyror längre. Thank God.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar