torsdag 5 juli 2012

Birgitta FTW!

Liberala Ungdomsförbundet gick idag ut med en debattartikel, där de vill se Birgitta Ohlsson som ny ledare för folkpartiet.

Det finns mycket Birgitta och jag inte håller med om. Birgitta har fullkomligt kört ner sig i prostitutionsfrågan. Hon har bestämt sig att all prostitition är människohandel och därmed vidrigt. Det går inte att resonera med henne om det. Givetvis är hon också övertygad feminist.

Men hon är en bra övertygad feminist, någon som också kan se killars problem och villkor i samhället, och någon som faktiskt tycker det är viktigt, Jag satt med på en debatt för ett tag sedan med henne som moderator. En av debattörerna nämde då att "det här kunde även hjälpa de unga männen".

Jag började applådera då, som enda person i salen. Hon såg mig i ögonen just då, jag kunde verkligen känna att hon såg mig, att det här var någonting viktigt hon verkligen höll med om. Hon vinkade sit till mig efteråt, hon tog mina kontaktuppgifter och sade till mig att jag skulle fortsätta kämpa för vad jag trodde på, förr eller senare skulle det löna sig..

Hon är den enda som någonsin gjort det i hela jävla folkpartiet!

Så, även om jag inte kan hålla mwd om allt vad Birgitta tror på och står för, tror jag definitivt hon är det bästa valet vi har just nu. Hon har en djävulsk energi, hon brinner för vad hon gör och hon har en nästan magisk förmåga att få alla omkring sig att känna sig omtyckta och respekterade. Hon är även någon som tänker själv och inte, som många andra,  bara blint följer efter kollektivet =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar