fredag 13 juli 2012

Drömmar och engagemang

Har aktiverat mig lite på swesed igen....för er som inte känner till det är det alltså Sveriges största seductionforum, folk går dit för att be om feedback på sina utekvällar, hur de kan förbättra sitt självförtroende och you name it.

Vad jag slås av när jag kommer tillbaka är hur jävla kortsiktiga alla är. Man verkar generellt sett tycka att engagemang är någonting tråkigt och oattraktivt, någonting bara idioter håller på med.

Har alltså försökt diskutera mansrättsfrågor igen, så litegrann får jag skylla mig själv.

Jag har annars haft rätt stort hopp till seductioncommunityt. Har alltid haft skitsvårt med gränser, respekt och t .ex kroppskontakt. Här har communityt spelat en stor roll, jag hoppas de kan komma att göra det även i framtiden.

Hursomhelst, i framtiden skulle jag vilja sådana här saker ska läras ut i skolan, eller i varje fall av typ RFSU. I ställer för att dunka in meningslös respekt i huvudet på de som allra minst behöver det (de coola kidsen ignorerar det där i vilket fall) kunde vi lära ut var någonstans gränsen går, och hur mycket man egentligen både kan och får göra innan man kommer dit!

Det skulle bli mycket mer konstruktivt. Och lär man väl ut saker kidsen kan använda sig av, riskerar resten av sakerna fastna också. De där med respekt, försiktighet och att kunna ta (och kunna läsa!) ett nej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar