måndag 2 februari 2015

Datorstrul

Köpt bubbelplast, kraftpapper och postpaket. Var i full gång att skicka min failande dator till [infoga tillverkare här], innan den mäktiga garantin hann gå ut.

And then it hit me, budskapet längst ner på formuläret:

Notera att om ni ansöker om reparation på en bärbar dator, så MÅSTE ni skicka med originaladaptern.

(Detta hade nu inte varit något problem. Dvs om jag nu inte snubblat på sagda tingest, sett laptopen störtdyka ner mot mina hantlar, och därefter fått pilla ut den avbrutna kontakten (ur den faktiskt fortfarande fungerande laptopen) meddelst hjälp utav två knappnålar.

En förvisso väldigt intressant kväll, men ingen jag direkt ville dela med mig utav. I möjligaste mån vill jag hålla företaget ifråga lyckligt ovetande om det besinningslösta våld jag lyckats utöva mot deras stackars produkter.)

Efter googlande på ersättningsdator (insufficient funds), lyckades jag dock hitta en identisk ersättningsadapter på Amazon. Vilken dom givetvis inte kunde skicka hit. Amazons underleverantörer är nämligen djupt misstänksamma mot Europa (både britterna och amerikanarna dvs), och drivs av sunda antikapitalistiska principer. Efter ytterligare research hittade jag dock ett bulvanföretag, som, mot viss ersättning,  kunde tänka sig smuggla hit lite saker..

Jag har en adress i USA nu.

Virginia Beach
1424 Baker Road
VA 23455-3320


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar