söndag 18 mars 2012

framtid

Håller på och filosofera litegrann om framtiden. Vad är det jag vill egentligen?

Funderat på läkare, men det känns lite som....bilmekaniker typ. Bara det man har att göra med människor istället. Dessutom vet jag inte om jag skulle få sätta mig in i saker så pass djupt som jag skulle vilja. Funderat innan på typ biomedicinare, men det ska vara typ omöjligt att få jobb utan minst masterexamen....och då kan man nästan lika gärna plugga läkare i alla fall.

Finns det ngt annat vettigt på samma område? Journalist kanske, med inriktning på naturvetenskap?


Tänkte litegrann på journalistyrket i allmänhet....tror det skulle kunna vara kul, man vill inte bli en sådan där jävla kändisjournalist som ständigt måste trycka mikrofonen i ansiktet på folk. Jobba på ngn mindre, oseriös tidning typ Slitz/Moore? Eller frilans?

Egentligen skulle jag vilja jobba för min egen organisation eller så... Tänker typ ngt som har med seduction/självutvecklingsrörelsen att göra, fast kanske mer vinklat till osäkra barn/ungdomar....det är ju dom som verkligen behöver det ^^

Känner mest den hjälpt mig sjukt mycket och fått mig att känna mig så jävla empowered.....och då har jag inte ens gett mig in i det på allvar, har liksom bara skrapat på ytan i ngn månad eller två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar