söndag 18 mars 2012

prioriteringar....

Jag tror det beror lite på vad man prioriterar....

Man kan välja att skriva en jävligt bra och ambitiös uppsats, men det kommer att kräva att man lägger tid och energi på det, att man gör det till sin högsta prioritet. Att man söker egen litteratur, skriver skiten själv och ditchar handledaren om han eller hon inte håller med/personkemin inte funkar.

Så det går, jag vet det, jag har gjort det förut. Men jag vet inte om jag har den tiden och motivationen just nu. Egentligen borde jag bara plocka ett förslag från "for dummies"-listan, köra på det och få godkänt. De som gör det har faktiskt en enorm jävla fördel, de kan använda kursmaterialet till allt, och behöver knappt ens göra ngn egen research ^^

I motsats till mig då, som brukar få röra mig in the scientific wilderness.....tycker verkligen inte om etablerade sanningar, regler och arbetssätt. Tycker i stort sätt alla samhälsvetenskaper (i varje fall stats, soc och genus) är så pass inavlade att de knappt är användbara, och helst vill jag bara reshapa allting i min egen image ^^

Det är en fråga om vad man prioriterar som sagt ^^

Men om jag skulle välja att faktiskt jobba med sådant här tror jag det skulle vara bra att faktiskt skita i konventionerna. Jag vill i sådana fall vara en Bra, Självständig och Alternativ forskare, inget jävla mähä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar