torsdag 25 oktober 2012

Mening

Kommer bli lite existensiella grubblerier och skit nu igen.

Deal with it.

--------------

Tänkt lite på vad jag gör här fortfarande. I Lund. I universitetsvärlden. Eller iaf i utkanten av den. Har faktiskt läst mer än trehundra högskolepoäng. Det borde väl vara nog för vilken dödlig som helst, right?

Sanningen är....att jag inte fått ut vad jag vill av universitetet. Finns exakt tre anledningar att läsa någonting.

-För att du brinner för ämnet och vill fördjupa dig i det
-För att det leder till ett bra jobb.
-För att du älskar universitetslivet, har kul, festar runt.

Jag har aldrig gjort något av det här....det finns tre kurser jag någonsin tyckt var kul. statsvetenskap, grundkursen i engelska och en flumkurs i genuspsykologi. Utöver det...jag har bara läst för att jag känt mig tvingad till det, för att jag inte haft något bättre för mig.

Har aldrig läst något jag brunnit för, aldrig vågat det. Och jag har aldrig haft så jävla kul på universitetet.. Har aldrig hittat någon gemenskap, någon eller några det klickar med.

Så jag antar jag inte känner mig färdig på något sätt - är inte nöjd. Har inte fått det där jag kom hit för att få.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar