söndag 14 juli 2013

Framtid igen

Framtiden är lite kaotisk just nu.

Är oerhört allsidig av mig, och är väldigt bra på att se möjligheter i allting. Är både en välsignelse och en förbannelse. Gör mig väldigt bra på det jag gör, men väldigt dålig på att välja vad jag ska göra.

Har alltså kommit in på psykologprogrammet i Stockholm igen. Garanterat. Det är ändå rätt nice, skulle bli kul att jobba som coach eller ngnting. Fast har typ kommit in på läkarprogrammet också. Är 24:e reserv rättare sagt, ger mig 70% chans att komma in enligt min research.

Vet inte om jag pallar plugga i sju år. Inte om jag vill bli läkare heller. Biomedicin kan jag syssla med. Kemi. Forskning. Saker där det finns rätt och fel. Saker jag kan förstå och förstå från grunden. Men läkare? Inte alls säker på det där. Typ bestämt mig för att pröva på vad det nu är jag kommer in på. En termin i varje fall. Annars finns det andra möjligheter. Måste inte vara det perfekta valet.

Bara vara Good Enough.

Och har jag inte sett ljuset innan slutet på denna terminen så...då får jag ta en master i någonting. Kort och beskedligt. Eller ta och bli jurist. Det är i varje fall jävligt nyttigt.

Och man får jävlas med folk ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar