torsdag 16 januari 2014

Back to the noughties

En stor del av denna blogg, skall självklart nyttjas för bakåtsträvande och kvinnohatande ändamål. Dagen till ära tänkte jag dock göra ett undantag, och dela av mig av en utekväll från The Noughties.

Någon gång på 00-talet

Jag vet inte hur, och inte varför, men på något sätt kom jag in på en myskisk hemmafest, hos en kraftig lesbisk tjej i Ystad. Låtom oss kalla henne L. På ett nästan lika oförklarligt sätt, stärkt utav veggomat, flytande mod och publikens glada tillrop, gick jag helt sonika med på deras krav. Jag gick ner på knä och slet av mig kläderna, inför en tio centimeter hög plastkaktus. Well, den och en sju-åtta främmande människor. Enär det olyckligtvis varken var första eller sista gången detta hänt, var det emellertid enda gången medelst kaktus närvarande.

En storögd lesbisk tjej ville anmäla mig till ”Dance like a butterfly”.

Efter det stack vi ut. Jag och L stack in på typ frälsningsarméns kapell, och snackade missionsresor med pastorn. Eller generalen eller vad det var. Kvällen slutade hos Therese, en vildsint tjej jag både såg upp till och var lite rädd för. Hon snackade kort om nya killen.

”[...]Och nu kan jag inte längre hitta på något skit, för då jävlar.”

Det var uppenbart att det både var någonting hon behövt, och någonting hon längtat efter på något sätt.  Jag visste inte folk tänkte så. I slutet av kvällen rökte jag även på för första gången någonsin. L  sade lugnande till mig:

”Ibland...kan det kanske komma en....grön mupp eller någonting, men det är liksom bara en grön mupp”


Jag hostade lungorna av mig, passade jointen och däckade sedan i Thereses säng. Det var svarta sidenlakan. Kändes skönt, och typ gothigt och alternativt på något sätt.  Somnade till ljudet av Willow, som sedan gick på repeat genom hela natten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar