onsdag 1 januari 2014

Inför våren

Försökte skriva någonting politiskt först men...jag pallar bara inte. Det är personliga saker som känns viktigt just nu. Stabilitet och utveckling. Känner den utvecklingen pågått ett bra tag. Det var därför jag också funderade på att läsa psykolog. Som ni kanske vet har jag dock hoppat av det programmet, det var inte tillräckligt vettigt helt enkelt. Fanns inte tillräckligt mycket jag kände dom visste, som vare sig jag eller folk jag pratat med vetat bättre.

Vill helst bara ha ett jobb som sagt. Någonting vettigt på typ femtio procent. Det skulle ge mig utrymme att verkligen aktivera mig, men också möjlighet att utveckla långsiktiga förhållanden...lära mig hantera människor och ta konflikter. Men ödet verkar vilja annorlunda.

Jag börjar plugga läkarprogrammet på Karolinska Institutet nu i vår. Det är ett fruktansvärt långt program, och skulle helst varit klar för flera år sedan nu. Om jag står ut hoppas jag iaf det kan ge mig något av det jag söker. Det är en bra grund att bygga på. Och det har mer att göra med både människor och utveckling än andra saker jag varit inne på...till exempel kemi. 

Hösten har milt uttryckt varit en katastrof. Har bott på ett ställe jag inte velat bo på, pluggat en kurs jag inte velat gå, och dessutom varit tvungen att ta lån för det. Det finns alltså mer motiverande saker man kan syssla med här i världen.

Ska försöka få upp motivationen litegrann nu, och hoppas det här kommer kunna leda till någonting. Om inte jobb så i varje fall klarhet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar