söndag 17 februari 2013

Ang. mitt inlägg om nörderi


Jag träffade en tvättäkta (dator)nörd på Espresso House i Stockholm idag. Då det visade sig att samme nörd dessutom var invigd i Drakar och Demoner, bestämde jag mig genast visa mitt inlägg om nörderi. Han tyckte det var jävligt kul av någon anledning.

Han förklarade en av anledningarna:

”Det stämmer bra det där med jobberbjudanden. Det är sjukt, men det är sant.  Var ute med min kompis i småland en gång. Mitt ute i skogen på en fucking jävla fredagkväll. Vi diskuterade hur arbetsmarknaden egentligen såg ut för oss IT-människor. ’Så jävla lätt är det faktiskt inte’, kom vi efter ett tag fram till.

Helt plötsligt raglar en full jävla gubbe ut ur en buske någonstans och bligar närsynt på min kompis. ’Du, du kan datorer och sånt, du kan komma och jobba på vårt företag! Ring mig!’

Gubben gav oss sitt nummer och raglade sedan vidare ut i mörkret”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar