måndag 11 juni 2012

Ärlighet?

Har alltid tyckt att vad du gör borde spelar störst roll, inte vad du säger. Eller i brist på det vad du tänker, känner och vem du är innerst inne.

Tyvärr så funkar inte vanliga människor på det sättet. För det första spelar det mycket liten roll vem du är, det viktiga är den du ser ut att vara. Ville alltid hänga med synthfolket när jag var mindre...de där häftiga alternativa människorna. Trodde jag kunde bli som de om jag bara lyssnade på samma musik, lärde mig älska den och bara lyckades bli som de på någor djupare existensiellt plan.

Fungerade aldrig riktigt bra det där. Är nog två saker som gäller, du klär dig på rätt sätt och lyssnar på rätt musik. De där häftiga, alternativa människorna var nog långt mindre djupare än jag trodde de var...tyvärr.

På liknande sätt spelar det mycket liten roll vad det egentligen är du gör, det viktigaste verkar snarast göra vad du säger att du gör, eller t.o.m det du säger du vill göra.

Hade en ordförande över mig i LUF innan som gjorde mitt liv till ett helvete. Hon gjorde allt för att hjälpa sin inkompetenta pojkvän (som på den tiden var över mig i hierarkin) på min bekostnad. Det gick t.o.m så långt att hon sabbade min EU-valskampanj, den enda vettiga aktiviteten vi skulle haft den terminen. Det var nämligen jag som organiserade den och inte hennes pojkvän. Det kunde fått honom att se dålig ut.

När jag till slut konfronterade tjejen ifråga, var det inte hon som fick någon kritik för vad hon hade gjort fel. Det var jag som fick skit, för att jag sagt till att hon gjort fel, och för att jag påpekade att det fanns ett problem!

Jag fick höra att "man inte bemöter en människa på det sättet". Har fortfarande väldigt svårt att förstå det. Tjejen i fråga hade gjort mitt liv till ett helvete under flera månaders tid. Jag skulle skämts ögonen ur mig om jag någonsin behandlat en medlem och någons engagemang på ett sådant sätt. Så hur kunde det faktum att jag påpekade vad hon hade gjort vara värre än vad det faktiskt var hon hade gjort i första taget?

Tycker inte om att snacka skit om folk, men försöker göra det ändå i lite terapeutiskt syfte.

Natt på er!

/Magnus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar