fredag 22 juni 2012

Mer om LUF (avslutning)

Så...jag hade alltså varit med om ett av de vidrigaste åren i hela mitt politiska liv.

Men jag hade fortfarande inte gett upp, jag fortsatte hoppas att allting på något sätt skulle lösa sig.

Jag hade inte orkat ställa upp till styrelsen. Ville inte samarbeta ett helt jävla år till med människor som avskydde mig, värderar min psykiska hälsa högre än så.

Men jag stack faktiskt till en medlemsträff igen i LUF Lund. Det var ännu värre än jag förväntat mig. Det var tydligt att distriktet gjort precis allt för den nya styrelsen, det hade mangrannt ställt upp och kommit dit, de hade antagligen också hjälpt till med reklamen. Kontrasten kunde inte vara tydligare mot den "kalla handen"-politik de fört mot mig under förra året.

Hanna Håkansson och Jessica hälsade vänligt på alla som tagit sig tid att komma dit. Alla utom mig vill säga. Vi gick in på Caféet och hade....en diskussion precis lika akward som den brukade vara.

Följde med och delade ut flygblad, dom packade ihop sakerna och stack därifrån utan att ens säga till. Okej det kunde varit ett missförstånd, men jag pallar bara inte med sådant där, inte efter allt annat. Orkade inte ens engagera mig i valrörelsen efter det.

Gick en sista gång till Folkpartiet i Lund och undrade om det verkligen var så här man behandlade medlemmar som hade problem. Ordföranden hade inte ens mage att be om ursäkt, utan försökte skratta bort hela grejen med någonting urskuldrande.

Det var då jag fick nog och gick med i Centerpartiet.




-------------------------------------
Vad jag inte nämnt:

Jag hade snackat med både LUF Skåne och LUF Riks innan jag gick med. Jag frågade specifikt om jag kunde syssla med mansrättsfrågor, det var också den enda anledningen till att jag ö.h.t blev medlem.

Skulle aldrig ha suttit i LUF Lund i första taget. Jag hade ställt upp i valet till distriktsstyrelsen. Valberedningen (dvs Hanna Håkansson) lyckades dock "glömma bort" min kanditatur,.

Distriktet förhandlade, i strid mot gällande lag, bort vår andel i hyreskontraktet på klubblokalen. Funderade på att polisanmäla dom för detta (har fortfarande mailutskrifter/dylikt kvar) men beslöt mig i slutänden för att låta bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar